علاقمندان دارت استان آذربایجان غربی

علاقمندان دارت استان آذربایجان غربی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 60
بازدید کل : 179442
تعداد مطالب : 439
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1


انجمن دارت ارومیه

وبسایت ورزشی


ضرورت آمادگی روانی در ورزش دارت

اب آقای علیرضا کریمی از بازیکنان فعال تیم دارت مخابرات استان فارس موضوعی هرچند کوتاه اما مفید به وبلاگhttp://dartsir.blogfa.com ارسال نموده اند که در ادامه مطلب می تونید اون رو مطالعه فرمایید .خواندن آن خالی از لطف نیست .

 
 

بنام ایزد منان

باسلام وتبریک سال جدید خدمت ورزشکاران وزحمت کشان دارت ایرانیان وباعرض تسلیت به جامعه ورزشی دارت کشور به خاطر از دست دادن یکی از فعالان وگسترش دهندگان دارت در ایران ،آقای انصاری موضوع: ضرورت آمادگی روانی در ورزش دارت

 

بازیکنی که در تمرینات دارت 80درصد پرتابهای خود را به هدف میزند وبه خوبی آنچه راکه میخواهد به آن میرسد ،چه میشود که در مسابقات رسمی نمیتواند نتیجه لازم را کسب نماید ؟ آیا وضعیت او با تمرینات جسمانی و مهارتی بیشتر ، بهتر میشود ؟ بعید به نظر میرسد، زیرا او مهارت لازم را دارد واین را در تمرین نشان میدهد وموفق است،ممکن است مشکل او ناتوانی در حفظ توجه وکنترل اضطراب ناشی از هیجان مسابقه باشد. این مسئله با هدایت وی به سمت تمرینات، توجه وتمرکز ویا مهارت کنترل اضطراب قابل حل است وگرنه انجام تمرینات جسمانی بیشتر، مشکل اورا حل نخواهد کرد . امروزه قهرمانان سطوح عالی ورزشی بخشی از زمان تمرینات خود را صرف آمادگی روانی میکنند ،حال در ورزش دارت که مهمترین اصل آن داشتن روحیه وآمادگی روانی است، میبایست به این مهم توجه ویژه ای نمود وبازیکن قبل از مسابقه تمام استرس های خود را بیرون ریخته واعصاب خود را  کنترل کرده وبا روحیه مضاعف در مسابقات شرکت نماید تا به موفقیت برسد، لذا: 8نفر اول مسابقات از لحاظ فنی وجسمانی تقریبا در یک سطح میباشند و آنچه نفرات برتر را متمایز میکند آمادگی روانی آنهاست (تفاوتی که ایجاد تفاوت میکند) در دنیای امروز رقابت دیگر بر سر تکنیک برتر نیست،بلکه ورزشکاری پیروز است که آمادگی روانی بیشتری داشته باشد

========================================

نظرات دو تن از عزیزان

جناب آقای حميدرضا مومني
پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ ۰:۳۹
با عرض سلام و تبريك سال نو
دوست عزيز جناب اقاي كريمي از اينكه يادي از دوست از دست رفتمون رضا انصاري كرديد ممنون و سپاسگزارم
در مورد مطلبتون بايد عارضشم مهمترين دليل اين موضوع كه عملكرد بازيكنان در تمرينات بهتر از مسابقات است اين است كه در تمرينات بازيكنان بدون استرس و با فراق بال بازي ميكنند ولي در مسابقات اولين فكري كه قبل از مسابقه به سراغ بازيكن مياد اينه كه (برم و حالشو بگيرم و پوزشو به خاك بمالونم) بعد به دنبال بازي ميره ،يا اينكه به اولين دبل كه ميرسه به فكر اينه كه وقتي دبل رو زد چه فيگوري بگيره نه اينكه تمركز كنه
در دنياي دارت امروز ديگر تمرينات 4 يا 5 ساعته جز خستگي و اسيب ديدگي چيزي به همراه ندارد (در روز 1ساعت تمرين كن و 4 ساعت به دارت فكر كن)
موفق و پيروز باشيد

يا حق

===---------------------------------------------------------------------------------------------

پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ ۱۷:۳۹
با فرمایشات هر دو بزرگوار آقایان مومنی و کریمی موافقم...
وقتی تمام این مشکلات حل میگردد که بازیکن بیش از هر چیز در مسابقات مختلف حضور پیدا کند و تجربه کسب کند..
اگر در کشور ما مسابقات open اسیایی حتی برگزار میگردید باور کنید سطح دارت ما حداقل 2 تا 4 برار الان پیشرفت داشت .
ولی مشکل اینجاست که تیم ملی ما اعزام نمیشه به مسابقات
وقتی هم اعزام میشه به دلایل مختلف نتیجه نمیگیره
یکی از این دلایل نداشتن مسابقات بین المللی بازیکنان میباشد برای کسب تجربه و غلبه بر استرس در مسابقات آتی
امیدوارم روزی برسه که دارت جزو 5 ورزش اول کشور بشه و اونوقته که همه مشکلات حل خواهد شد

=====================================

  توسط : امید غلامی

سلام
مطلب و نظرات ارایه شده رو خوندم
در مورد گفته آقای کریمی باید بگم که شرایط مسابقه با شرایط تمرین چه از نظر روانی و چه از نظر فیزیکی خیلی متفاوته در مسابقات رویارویی با حریف و نحوه برخورد رقابت کننده ها چه از نظر متلکها و چه رفتارهای دیگه(البته این نوع رفتارها در میان ورزشکاران ما انشاالله پیدا نمی شه) و امکان باخت یا حذف از مسابقات یا خود باختن در یک مسابقه روحیه نفر رو تا چه حدی پایین میاره و خود محیط مسابقه تاثیر زیادی داره ، فکر نمیکنم کسی رو داشته باشیم که بگه همیشه در محیطی تمرین میکنم که 50 نفر در حال مسابقه دادن می باشند که بعضی از ناراحتی باخت فریاد میکشند و بعضی ها از شادی برد.
و در مورد نتیجه نگرفتن باید بگم که اگر با حریف های بهتر از خودمون رقابت نداشته باشیم همیشه خودمونو بهترین میدونیم(خود قهرمان بینی کاذب) و درهمان سطح ثابت می مانیم ولی مسابقه با نفرات برتر از خودمون باعث یادگیری از آنها نیز می شویم و باعث پیشرفت.
با آرزوی موفقیت


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: مهندس امید غلامی تاريخ: شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ علاقمندان دارت استان آذربایجان غربی خوش آمدید.در این وبلاگ می توانید بارشته دارت آشنا شوید. از خصوصیات این ورزش می توان : ورزش مدیران موفق - ورزش خانواده - بدون خطر و محدودیت سنی 7 تا .... - ورزش مکمل ورزشهای سنگین - ورزش دوم ورزشکاران حرفه ای - ورزشی کم جا و کم هزینه - ورزشی لذت بخش برای معلولین و جانبازان - هر ساعت این ورزش ۱۲۰۰ متر پیاده روی دارد. ورزشی نوین ، مفرح و هیجانی - تقویت تمرکز حواس - بالا بردن اعتماد به نفس - بالابردن قدرت محاسبه - ایجاد حس رقابت و انگیزه - یادگیری بسیار سریع و آسان- کاهش استرس - بدون نیاز به محل خاصی برای تمرین(فقط 3 متر جا) - بدون نیاز به یار تمرینی - قابلیت بازی از یک نفر تا بی نهایت .

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

اوقات شرعیذکر روزهای هفتهآیه قرآن تصادفی

Template By: LoxBlog.Com

 

 


© All Rights Reserved to urmiadarts.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com